В днешно време светът се дигитализира светкавично в много посоки. Дигиталният маркетинг е естествена еволюция и развитие от традиционния маркетинг. До скоро онлайн маркетингът бе нов и различен начин за продажба на продукти на пазара, но с течение на времето потенциалът нарастна в пъти,както и хората осъзнаха лесният и достъпен начин за комуникиране на услуги и продукти. Голяма част от компаниите и предприемачите инвестират сериозна част от бюджета си в дигитална комуникация към потенциалните си клиенти, поради фактът, че е доста по-печелившо и по-ефективно.

Какво всъщност е дигитален маркетинг и кои са основните направления?

Изграждането на успешна дигитална кампания включва интеракция между различни маркетинг дисциплини: content marketing, search engine optimization (SEO), e-mail маркетинг, маркетинг чрез социални мрежи, pay-per-click реклама , web design  и много други по специфични направления.  Нека ги разгледаме поотделно:

Content marketing или маркетинг чрез съдържание

Стратегически маркетингов метод за създаване и разпространение на ценно, целенасочено и последователно съдържание за привличане и ангажиране на ясно определена целева аудитория с цел подтикването на потребителите да предприемат действие, което носи приходи

С други думи за да подобрите класирането си в търсенето и да помогнете на потенциалните клиенти да научат повече за вашия бизнес, трябва да включите съдържание във вашата стратегия за дигитален маркетинг. Ако искате да спечелите повече клиенти и приходи , маркетингът чрез съдържание е чудесна стратегия, като се има предвид,че генерира три пъти повече клиенти от традиционния маркетинг . Качественото съдържание е ключов компонент за този вид маркетинг. Позволява да насочите ключови думи, свързани с вашия бизнес и да адресирате въпросите на търсещите, което от своя страна ви помага да постигнете по-високи класирания.

 

Маркетинг чрез социални мрежи

2.3 милиарда души в световен мащаб, а в България 53% от хората имащи достъп до интернет използват социалните мрежи ежедневно. Това го прави ценен дигитален маркетингов метод. Социалните медии ви позволяват да градите връзки с потенциални клиенти, да увеличите продажби и да увеличите трафика към вашият сайт или електронен магазин.

 

Email маркетинг

Един от най-старите маркетингови методи на интернет, но и един от най-печелившите.

Е-мейл маркетинга ви позволява да изпращате персонализирана информация за продукти и услуги до вашите потенциални или вече съществуващи клиенти. Това генерира директен трафик към вашия уеб-сайт и ви позволява да достигнете бързо до огромна група от хора на изключително ниска цена.

 

Search engine optimization – SEO (Оптимизация на търсачки)

Основата за успешен дигитален маркетинг се крие и в оптимизация на търсачки, която цели да изкачи вашия сайт в различни търсения в Google. С други дум - хората ви търсят, но за да ви намират трябва сайта ви да е оптимизиран добре за търсачки. 

Защо да сте в топ класации? 75% от хората преглеждат само първата страници от резултатите при търсенето. Когато позицията ви е в челните места, шансът да достъпят до вас е в пъти повече.  Няколко техники:

  • Качествено съдържание
  • Лесно навигиране и използване на сайта ви

 

Pay-per-click

Рекламата с плащане на клик е отлична стратегия за поддържане на присъствие в резултатите от търсенето, докато създавате органично класиране чрез SEO.

Основните преимущества са, че плащате само за конкретни кликвания на рекламата ви и че можете да таргетирате аудиторията по много специфични критерии - пол, години, интереси и много други. Това само по себе си ви позволява да покажете рекламата си само на хора, които са потенциално заинтересовани от продукт или услуга която предлагате.

 

Web design

Почти всички стратегии, методи и инструменти в дигиталния маркетинг целят потенциални клиенти да посетят сайта ви и да изпълнят определено действие - да прочетат статия, да направят покупка или да се свържат с вас. Всичко това е безсмислено ако уеб сайта и дизайна му не са на ниво и не е лесен за използване.

 

Поглед напред

Дигиталния маркетинг се изменя всеки ден. Ежедневно изникват нови тенденции, нови посоки за развитие, което прави онлайн маркетингът доста динамичен. В следващите редове ще ви покажем някои от основните дигитални тенденции:

Instagram

Instagram вече над 1 милиард активни потребители, което го прави една от най-бързо развиващите се платформи. Голяма част от клиентската база са желаната по-млада демографска група – под 30 години. Facebook губи челните позиции, поради репутацията си на платформа за „стари хора“. Все повече потребители над 65г. ползват Facebook.

 

Видеото вече не е опция, а задължителна част от стратегията

Ако вашият бизнес не използва видео маркетинг, то определено трябва да започнете и то още тази година. Видеото е много по-лесно да се усвои в сравнение с текста. Можете да изразите плюсове на услуга или продукт, но и емоции, страст. В свят, заобиколен от мобилни устройства, хората гледат видеа повече от всякога досега.

  • 70% от потребителите са споделили видео на марката,която харесват
  • 52% от потребителите твърдят,че гледането на видеоклип ги прави по уверени и сигурни за покупка
  • 72% от фирмите смятат, че видеото е по ангажиращо и увеличава процента на направените поръчки

 

Интерактивно съдържание

Интерактивното съдържание е всичко ,на което хората могат да кликват, прекарат пръст или взаимодействат онлайн. През 2020 все повече компании инвестират в интерактивни типове като:

  • Викторини и анкети
  • 360 градусови видео клипове

Целта е да ангажират потребителя в нещо по-вълнуващо и различно от масовите еднакви реклами.

 

Рекламата в приложения за комуникация

Приложенията за социални съобщения не са само за поддържане на връзка с приятели и семейство. Бизнесът в много индустрии проявява интерес към  приложения като Facebook Messenger, WhatsApp, Viber и други.

Защо?!

  • Facebook Messenger - 1.3 милиарда потребители месечно са активни, като изпращат повече от 10 милиарда съобщения.
  • WhatsApp – 1.6 милиарда активни потребители, които изпращат над 55 милиарда съобщения.

Логична стъпка е бизнесите да се свързат с тези платформи, поради високият трафик на потребители. Приложенията позволяват на компаниите да достигнат до широка аудитория с кратки, персонализирани текстове. 63% от онлайн потребителите са по-склонни да посетят уебсайта на продукт или услуга , ако има онлайн чат бот на живо.